Четвер, 23.11.2017, 08:18
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Мобільний телефон | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Кустолівська

загальноосвітня 

школа  І-ІІІ ступенів

Мобільний телефон — друг чи ворог?

ВІД НАШОГО ДОПИСУВАЧА В АВСТРАЛІЇ

ЩЕ КІЛЬКА років тому термін «мобільний телефон» вважався неправильним. В уяві людей «мобільний телефон» був доступний лише для дуже впливових людей або ж його встановлювали в автомобілі. Такі телефони коштували тисячі доларів, були більші від коробок з-під взуття і акумулятори до них були надзвичайно важкими.

Сьогодні налічується аж 1,35 мільярда мобільних телефонів. У деяких країнах ними користується більше половини населення. Зазвичай він може легко поміститися на вашій долоні. Також ви можете отримати його безкоштовно*. В австралійському журналі «Бюлетень» зазначалося: «Цих пристроїв у світі майже стільки, скільки телевізорів і персональних комп’ютерів разом узятих». У понад 20 країнах кількість мобільних телефонів тепер більша, ніж кількість звичайних телефонів. Один фахівець з ринкової економіки назвав мобільні телефони не просто технологічним чудом, а й «соціальним феноменом».

Як використання мобільних телефонів впливає на суспільство? І як до них ставитись — як до друзів чи ворогів?

«Золота жила» для бізнесу

Багатьом підприємцям на руку зростання обсягів продажу мобільних телефонів. Як зазначив представник однієї великої компанії, «нині найприбутковішою сферою в торгівлі електронними пристроями є ринок мобільних телефонів». Це означає, що тепер люди витрачають на мобільні телефони більше грошей, ніж будь-коли раніше на інші електронні пристрої.

Наприклад, в Австралії, країні з 20-мільйонним населенням, нараховується приблизно 15 мільйонів власників мобільних телефонів. І за останній рік абоненти лише однієї австралійської телефонної компанії здійснили 7,5 мільярда дзвінків. По всьому світі послуги мобільного зв’язку приносять телекомунікаційним компаніям мільярди доларів прибутку. Тож зрозуміло, чому у світі бізнесу побутує думка, що мобільний телефон — це друг.

 

Народження новоїмови

Завдяки цим високотехнологічним пристроям люди можуть обмінюватися мільйонами текстових повідомлень. Отож, замість того щоб розмовляти по телефону, дедалі більше користувачів мобільного зв’язку, а особливо молодь, послуговується функцією коротких текстових повідомлень. До того ж ця послуга коштує відносно недорого. А втім, при такому способі спілкування слід набрати текст повідомлення на мініатюрній кнопковій панелі. Тому заповзятливі користувачі вживають на письмі спеціальні скорочення з літер і чисел, які відповідають вимові тих чи інших слів. Щомісяця, незважаючи на певні незручності в користуванні цією функцією, люди по цілому світі обмінюються 30 мільярдами текстових повідомлень.

А про що пишуть у таких повідомленнях? За даними одного вивчення, що проводилось у Великобританії, 42 відсотки молодих людей у віці 18—24 років фліртують, 20 відсотків призначають побачення, а 13 відсотків повідомляють про припинення дружніх стосунків.

Деякі соціологи занепокоєні тим, що спотворений правопис і синтаксис у текстових повідомленнях загрожують грамотності молодих людей. Інші ж фахівці, навпаки, говорять, що використання функції текстових повідомлень «сприяє відродженню писемності». В інтерв’ю газеті «Сан-Гералд» представниця фірми-видавця одного з Тлумачних словників сказала: «Не так уже й часто народжується зовсім новий стиль письма... Набираючи текстові повідомлення або користуючись Інтернетом, молоді люди пишуть тепер набагато частіше. Отож, щоб оволодіти популярними висловами та кодами... цього своєрідного письма, їм слід навчитися вільно розмовляти і чітко формулювати свої думки».

 

Зворотній бікмедалі

Мобільний телефон — це корисний засіб і для дружнього спілкування, і для ділових розмов. Проте багатьом працівникам інколи здається, що мобільний телефон — не друг, а швидше ланцюг, який приковує їх до офісу. Згідно з одним опитуванням, 80 відсотків працівників рекламного бізнесу і 60 відсотків будівельників скаржаться на те, що роботодавці і клієнти вимагають від них бути постійно на зв’язку. Та й узагалі від багатьох людей очікується, що вони відповідатимуть на дзвінки по мобільному телефону, хоч би де вони були і хоч би чим займалися. За словами одного дослідника, така тенденція сприяє розвитку «культури надокучання». Аби якось цьому зарадити, інженери створили спеціальний будівельний матеріал, який може блокувати проходження сигналів мобільних телефонів. (Дивіться супровідну інформацію ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ МОБІЛЬНИМ ТЕЛЕФОНОМ). Його використовують для спорудження ресторанів і театрів.

На додаток до вищесказаного цей всюдисущий пристрій може стати причиною справжнього лиха. Згідно з результатами одного вивчення, проведеного в Канаді, розмови по мобільному телефону за кермом такі ж небезпечні, як і водіння машини в нетверезому стані. Професор Марк Стівенсон з Дослідницького центру травматології при Західно-австралійському університеті пояснює, що говорити по телефону під час їзди набагато складніше, ніж просто балакати з кимсь в автомобілі. У деяких місцевостях на водіїв, які розмовляють по мобільному телефону, тримаючи його в руках, і одночасно ведуть машину, накладають великі штрафи. Але в Австралії, як показало одне недавнє опитування, попри штрафи і потенційний ризик потрапити в аварію кожний п’ятий водій посилає текстові повідомлення й одна третя водіїв телефонує або відповідає на телефонні дзвінки.

Увімкнені мобільні телефони в літаку можуть загрожувати безпеці польоту. У нових моделях літаків сигнали мобільних телефонів аж ніяк не впливають на роботу електроніки, але в деяких старих моделях це може негативно позначитися на польоті. У журналі «Нью саєнтист» повідомляється: «Тести, проведені Міністерством цивільної авіації Великобританії на борту двох авіалайнерів, підтвердили, що радіовипромінювання мобільних телефонів призводить до збоїв у роботі електронного обладнання літака». Представник Міністерства, пояснюючи причини виникнення небезпеки під час користування мобільним телефоном, сказав: «Чим більша відстань між мобільним телефоном і станцією зв’язку, тим інтенсивніше випромінювання. Тому коли літак піднімається в повітря, сигнал мобільного телефону посилюється, створюючи чимраз більшу загрозу для безпечного польоту». А одне вивчення, проведене в Австралії, показало, що використання персональних електронних приладів, у тому числі мобільних телефонів, уже призвело до проблем під час польоту літаків приватних авіакомпаній. У цих випадках пасажири ігнорували прохання виключити такі пристрої.

 

ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ МОБІЛЬНИМ ТЕЛЕФОНОМ

1. Користуючись телефоном у громадських місцях, намагайтесь розмовляти якомога тихіше. Мікрофон, який вмонтовано в телефоні, достатньо чутливий, і людей довкола навряд чи цікавлять ваші приватні розмови.

2. Якщо ви присутні на релігійних зібраннях, на ділових зустрічах, на інших громадських заходах, а також у кіно чи в ресторані, вимкніть телефон або перемкніть його в режим вібрації.

3. Якщо мусите тримати телефон у руці, не користуйтеся ним за кермом.

 

Щомісяця по цілому світі люди обмінюються близько 30 мільярдами текстових повідомлень.

 

Розмови по мобільному телефону за кермом такі ж небезпечні, як і водіння машини в нетверезому стані.

Безкоштовний конструктор сайтів - uCozCopyright MyCorp © 2017